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5. Cross-sectional tasks
5. Querschnittsaufgaben
Expertise/Kompetenz A-Z: 5.5 Support management
5.5 Unterstützungsmanagement



Coaching enterprise-wide. | Coaching unternehmensweit.

Support Management

→ Coaching individuals and groups.



As a service, we provide clients specialists for accomplishment of specific tasks. Beyond our advisory services in questions of management and human resources management, we take over also project implementation.

Clients often fall victim to risks such as:

  • poorly defined business or project goals
  • poor planning
  • a lack of commitment by interest groups
  • unpassable skills mix in project teams
  • inadequate project structures
  • poorly defined roles and responsibilities

Also communication problems act a part, but just the most of all problems arise at the planning phase of a new business idea or a new project, which can be prevented with the right methodologies. In a case of urgency and in close collaboration with the client, we can attend to it ourself to help clients, realize a plan.

Background:

Anyone who is looking to prevent expensive mistakes, for example in the case of a new business idea or a new project doesn't only have to do the right things already from the beginning, they also have to do the things right already from the beginning. Within DBC's services "Hands-on Management" and "Hands-off Management", companies are able to ensure a goal-oriented progress of their projects.

  1. Hands-on Management
    • Just, e. g. when it is impossible to hire brilliant people just in time to leave them to do their job, "Hands-on Management" is an attractive alternative.

      Insofar, then our "Hands-on Management" is indispensable and the basis for every successful project, because effective and constructive collaboration is the critical success factor for every project.

      The character of the contract

      In opposite to the classic project management, we complement pure project management (costs, fixed dates, quality) with the tool methodology and analyze client's particular project situation and define convinient structures, processes and instruments, because to be successful it is important:

      • to challene and foster interaction
      • to provide clearness
      • to find out sources
      • to define measures (business plan etc.)
      • to motivate and inspire people to take action
      • to arrive at one's destination

      Acting on client's instructions, we coordinate interdisciplinary individuals or groups (teams), communicate at the interfaces of parties involved and represent the interests of the project inside and in the relations to the outside world.

      Pleasant secondary effect

      From our neutrally position we are successful in overcoming stumbling block or hierachies and dependencies cleverly, not least also therefore, because we understand interests of persons concerned just as well as the requirements of a project leader in the matter of planning.




  2. Hands-off Management
    • In the opposite to our "Hands-on Management", we not take matters into one's own hands. Instead of that, we motivate employees, specialists and executives to work towards business goals contribute to the achievement of their company's operational and strategic objectives.







Our expertise at a glance ...











Unterstützungsmanagement

→ Coaching von Einzelpersonen und Gruppen.



Wir stellen Klienten als Dienstleistung Spezialisten zur Erfüllung besonderer Aufgaben bereit. Wir übernehmen über unsere Beratung in Managementfragen und in Personalangelegenheiten hinaus auch die Durchführung von Projekten.

Oft werden Klienten Opfer von Risiken durch:

  • schlecht definierte Geschäfts- oder Projektziele
  • schlechte Planung
  • fehlendes Engagement von Interessengruppen
  • fehlendes Engagement von Projektmitarbeitern
  • Projektmitarbeiter mit ungeeigneten Fähigkeiten
  • untaugliche Projektstrukturen
  • schlecht definierte Rollen und Verantwortlichkeiten

Auch Kommunikationsprobleme spielen eine Rolle, doch gerade in der Planungsphase einer neuen Geschäftsidee oder eines neuen Projekts entstehen die meisten Probleme, die durch die richtige Anwendung von Verfahren und Methoden vermieden werden können. Wir können uns in einem dringenden Fall und in enger Kooperation mit dem Klienten der Sache annehmen und Klienten helfen, einen Plan umzusetzen.

Hintergrund:

Wer teuere Fehlentwicklungen verhindern will, muss im Falle einer neuen Geschäftsidee oder eines neuen Projektes bereits von Anfang an nicht nur die richtigen Dinge tun, sondern auch die Dinge von Anfang an richtig tun. Mithilfe unserer Services "Hands-on Management" und "Hands-off Management" gelingt es Unternehmen, einen zielgerichteten Ablauf eines solchen Projektes sicherzustellen.


  1. Hands-on Management
    • Gerade, wenn es beispielsweise unmöglich ist, noch rechtzeitig passende Mitarbeiterinnen oder Mitarbeiter für eine bestimmte Aufgabe einzustellen, ist das "Hands-on Management" eine attraktive Alternative.

      Insofern ist dann unser "Hands-on Management" unverzichtbar und die Basis für jedes erfolgreiche Projekt, denn effektive und konstruktive Zusammenarbeit ist der kritische Erfolgsfaktor für jedes Projekt.

      Das Wesen des Vertrags

      Im Gegensatz zum klassischen Projektmanagement ergänzen wir das reine Projektmanagement (Kosten, Termine, Qualität) um das Tool "Methodisches Arbeiten" und analysieren die jeweilige Projektsituation des Klienten, definieren die für sein Projekt passenden Strukturen, Prozesse und Werkzeuge, denn für den Erfolg von Projekten ist es wichtig:

      • Interaktion zu fordern und zu fördern
      • für Klarheit zu sorgen
      • Ursachen zu erkennen
      • Maßnahmen zu definieren (z. B. in einem Businessplan etc.)
      • von der Reaktion zur Aktion zu kommen
      • zum Ziel zu gelangen

      Im Auftrag des Klienten koordinieren wir dann interdisziplinäre Einzelpersonen oder Gruppen (Teams), vermitteln an den Nahtstellen betroffener und beteiligter Parteien und vertreten die Interessen des Projektes nach innen und im Außenverhältnis.

      Angenehmer Nebeneffekt

      Aus unserer neutralen Position heraus gelingt es uns, Stolpersteine oder Hierarchien und Abhängigkeitsverhältnisse geschickt zu überwinden, nicht zuletzt auch deshalb, weil wir die Interessen Betroffener und Beteiligter genauso gut verstehen wie die Anforderungen einer Projektleiters oder Projektleiterin in Sachen Planung.



  2. Hands-off Management
    • Im Gegensatz zum "Hands-on Management" nehmen wir die Dinge nicht selbst in die Hand. Stattdessen motivieren wir Mitarbeiterinnen und Mitarbeiter sowie Fach- und Führungskräfte, sich verstärkt für die betrieblichen Ziele einzusetzen und ihren Beitrag zur operativen und strategischen Zielerreichung ihres Unternehmens zu leisten.







Unsere Expertise im Überblick ...