About us/Über uns | Profile/Profil | Organization/Organisation | Credo/Überzeugung | Excellence/Stärke | Expertise/Kompetenz A-Z
Management/Unternehmensführung | Associate partner/Partner | Contact/Kontakt | Credits/Impressum | Legal/Rechtlicher Hinweis

Success with focus and understanding!
Mit Konsequenz und Sympathie zum Erfolg!
Credo/Überzeugung: DBC. We have principles.
DBC. Wir haben Prinzipien.



DBC. Coming up to client's expectations, that is the goal. | DBC. Den Erwartungen des Klienten entsprechen, das ist das Ziel.

DBC. We have principles.

OUR CREDO


Consulting that connects.
→ Creative, open, responsible, and entrepreneurial.



Our firm commitment underscore our ambition:


DBC's maxim is nonnegotiable for us!


With a view to the leading expertise and the pronounced pioneering spirit of our teams this means:


    1. THINK BIG.
      Think holistic, act creative!

      THINKING "BIG PICTURE" WITH THE "VIEW OUTSIDE THE BOX".


    2. THINK TWICE.
      Think strategic, act pragmatic!

      THINKING "REALITY CHECK" AND "REALITY SHIFT".


    3. THINK SAFE.
      Think global, act local!

      THINKING "DATA DRIVEN" AND "DESIGN ORIENTED".


Our "Change Makers".

Against the background of shifting market parameters in a globalized world, we implement efficient overhead structures and turning headwinds into tailwinds in the stressfield of:

  • STRATEGY
  • PROCESS
  • TECHNOLOGY and
  • PEOPLE

For us, parameters such as "strategy, process, technology and people" are not mere buzzwords.

Rather, they are the values by which we live.

And have done for years:

→ DATA DRIVEN alongside the market parameters!
→ DESIGN ORIENTED to client's needs!

Other drivers of change include government regulations and new legal standards, innovative ways of working and collaborating, for example in line with the "New Work principle" as well as employees wanting to work in a company, an organization or institution with "purpose" and have constant opportunities for personal growth and continuing professional development in their action competence:

  • Professional Competence
  • Methodological Competence
  • Social Competence
  • Values and Competencies


Why join DBC.

We do not pursue ready-made solutions.

Indeed, there’s nothing run-of-the-mill about us.

Our advice is individually tailored to your questions and your needs. It is custom-made work of highest quality based on our many years of experience and our extensive international network.


What must be done for it on the part of our clients?

Our clients, for our advice, simply need a "motive", an "opportunity" and the "way" to get started!






DBC. Have we raised your interest?

Companies, organizations and institutions equally it is a challenge, find correctly assessing and reacting accordingly on highly dynamic and complex parameters as strategies, processes, technologies and people.

To understand and establish who and what exactly is relevant for our clients, we are following our "professional compass" and draw on our many years of professional expertise.

So, we help our clients to engage in fruitful dialogues, which in turn follows our professional mindset:

→ CONSULTING FROM THE FUTURE!

    • Inspired and guided by our management!
    • Lived and thought by our teams!








DBC. Shift of Perspective.

→ Fresh and new perspectives.

Consulting from the future ...






DBC. Wir haben Prinzipien.

UNSER CREDO


Beratung die verbindet.
→ Kreativ, offen, verantwortungsvoll und unternehmerisch.



Unser stetes Engagement unterstreicht unsere Ambition:


DBC's Maxime ist für uns nicht verhandelbar!


Mit Blick auf die herausragende Expertise und den ausgeprägten Pioniergeist unserer Teams heißt das:


    1. THINK BIG.
      Denke ganzheitlich, handle kreativ!

      "DAS GANZE" MIT DEM "BLICK UM DIE ECKE" DENKEN.


    2. THINK TWICE.
      Denke strategisch, handle pragmatisch!

      "REALITÄTSKONTROLLE UND -VERSCHIEBUNG" DENKEN.


    3. THINK SAFE.
      Denke global, handle lokal!

      "DATENGESTEUERT" UND "DESIGNORIENTIERT" DENKEN.







Unsere "Change Maker".

Vor dem Hintergrund wechselnder Marktparameter in einer globalisierten Welt implementieren wir effiziente Overhead-Strukturen und verwandeln Gegenwind in Rückenwind im Spannungsfeld von:

  • STRATEGIE
  • PROZESS
  • TECHNOLOGIE und
  • MENSCH

Für uns sind Parameter wie "Strategie, Prozess, Technologie und Mensch" keine Modeerscheinungen.

Wir leben sie.

Und das seit Jahren:

→ DATENGESTEUERT entlang der Marktparameter!
→ DESIGNORIENTIERT entlang von Klientenbedürfnissen!

Hinzu kommen als weitere Veränderungstreiber staatliche Regulierungen und neue rechtliche Normen, wie beispielsweise innovative Arbeitsmodelle unter dem Stichwort "New Work" sowie Ansprüche von Mitarbeiterinnen und Mitarbeitern nach der "Sinnhaftigkeit und Relevanz der Arbeit" und vor allem auch nach permanenter persönlicher und beruflicher Weiterentwicklung in ihrer Handlungskompetenz:

  • Fachkompetenz
  • Methodenkompetenz
  • Sozialkompetenz
  • Persönliche Wertekompetenz

Warum DBC.

Auf unserem Weg gehen wir nicht nach "Schema F" vor.

Wir haben keine vorgefertigten Lösungen in unseren Schubladen.

Unsere Beratung ist individuell zugeschnitten auf die Fragestellungen unserer Klienten. Sie ist Maß- und Wertarbeit, die auf unserer langjährigen Erfahrung basiert und auf unserem großen, auch internationalen Netzwerk.


Was dafür seitens unserer Klienten getan werden muss?

Unsere Klienten brauchen für unsere Beratung lediglich ein "Motiv", eine "Gelegenheit" und die "Möglichkeit", loszulegen!






DBC. Haben wir Ihr Interesse geweckt?

Es ist herausfordernd für Unternehmen, Organisationen und Institutionen gleichermaßen, hochdynamische und oft komplexe Parameter wie Strategien, Prozesse, Technologien und Menschen richtig zu bewerten und entsprechend zu reagieren.

Um zu verstehen und herauszuarbeiten, wer und was genau für unsere Klienten relevant ist, folgen wir unserem "professionellen Kompass" und greifen auf unsere langjährige fachliche Expertise zurück.

So bringen wir unsere Klienten in einen erfolgreichen Dialog, der wiederum unserer professionellen Denkweise folgt:

→ VON DER ZUKUNFT HER BERATEN!

    • Inspiriert und geleitet durch unser Management!
    • Weitergelebt und weitergedacht durch unsere Teams!








DBC. Perspektivwechsel.

→ Neue und unverbrauchte Perspektiven.

Von der Zukunft her beraten ...