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Success with focus and understanding!
Mit Konsequenz und Sympathie zum Erfolg!
Credo/Überzeugung: DBC. We have principles.
DBC. Wir haben Prinzipien.



DBC. Coming up to client's expectations, that is the goal. | DBC. Den Erwartungen des Klienten entsprechen, das ist das Ziel.

We have principles.





Our credo is:


"Competition" is a place of constant changes in perspectives!


Therefore, it has to come together, what belongs together, as well to achieve thereafter client's desired competitiveness.

→ Our most important elements in achieving the goal, are the parameters:


  • STRATEGY
  • PROCESS
  • TECHNOLOGY and
  • PEOPLE








DBC. Our Excellence.

→ We have what it takes.

Our Teams are the stars ...









That is the idea that drives us:

The parameters "strategy, process, technology and people" have to come together to ensure that the goal "competitiveness" can be achieved.

What must be done for it on the part of our clients?

On the part of our clients, it simply needs a "motive", an "opportunity" and the "way" to get started!





Our compass.
→ Our leadership principles are following our "inner compass".

In the process, we do it in three intellectual approaches, which relate to our "inner compass":

    1. THINK BIG.
      (THINK BIG recognizing the importance of:
      "THINKING THE DIMENSIONS "LOOKING AT THE BIG PICTURE" IN CONJUNCTION WITH "THINKING OUTSIDE THE BOX").

    2. THINK TWICE.
      (THINK TWICE recognizing the importance of:
      "THINKING THE RANGE "REALITY CHECK" VS. "REALITY SHIFT").

    3. THINK SAFE.
      (THINK SAFE recognizing the importance of:
      THINKING "DESIGN ORIENTED" AND "DATA DRIVEN").



Background
"DESIGN ORIENTED"

(THINK SAFE)

"Design orientated" for DBC is:

→ shaping the future with "DESIGN THINKING".

"Design Thinking" thereby is, with a view to sustainable transformation processes in business, our mindset and approach for developing innovative and business-centered problem solutions to complex issues with collaborative teams in companies, organizations and institutions.






That explains our guideline:

→ CONSULTING FROM THE FUTURE!



For the purpose of sustainability:

→ We interact directly with the future through
→ thinking and acting from the future.






Our compass rose.

Consulting and leading from an emerging future.


Our approach reflects the 360-degree view thereto:

360-degree from analysis to the point of solution.



  1. Think holistic, act creative!
    (Think big.)

  2. Think strategic, act pragmatic!
    (Think twice.)

  3. Think global, act local!
    (Think safe.)









DBC. From all views.

→ Fresh and new perspectives.

Our 360-degree view ...









Wir haben Prinzipien.





Unser Credo lautet:


"Wettbewerb" ist der Ort eines permanenten Perspektivwechsels!


Deshalb muss zusammenkommen, was zusammen gehört, um sodann auch die gewünschte Wettbewerbsfähigkeit für unsere Klienten zu erreichen.

→ Wichtigste Stellschrauben, um das Ziel zu erreichen, sind die Parameter:


  • STRATEGIE
  • PROZESS
  • TECHNOLOGIE und
  • MENSCH








DBC. Unsere Stärke.

→ Wir haben das Zeug dazu.

Unsere Teams sind die Stars ...









Das ist die Idee, die uns antreibt:

Die Parameter "Strategie, Prozess, Technologie und Mensch" müssen zusammenkommen, damit "Wettbewerbsfähigkeit" erreicht wird.

Was dafür seitens unserer Klienten getan werden muss?

Seitens des Klienten braucht es lediglich ein "Motiv", eine "Gelegenheit" und die "Möglichkeit", loszulegen!





Unser Kompass.
→ Unsere Führungsprinzipien folgen unserem "inneren Kompass".

Wir bedienen uns dabei drei Denkansätzen, die unserem inneren Kompass entsprechen:

    1. THINK BIG.
      (THINK BIG in Anerkennung der Bedeutung von:
      "DIE DIMENSIONEN "DEN BLICK FÜR DAS GANZE" IN VERBINDUNG MIT DER DIMENSION DES "BLICKS UM DIE ECKE" DENKEN).

    2. THINK TWICE.
      (THINK TWICE in Anerkennung der Bedeutung von:
      IN DEN SPIELRÄUMEN "REALITÄTSKONTROLLE" VS. "REALITÄTSVERSCHIEBUNG" DENKEN).

    3. THINK SAFE.
      (THINK SAFE in Anerkennung der Bedeutung von:
      "DESIGNORIENTIERT" UND "DATENGESTEUERT").



Hintergrund
"DESIGNORIENTIERT"

(THINK SAFE)

"Designorientiert" heißt für DBC:

→ die Zukunft mit "DESIGN THINKING" gestalten.

"Design Thinking" ist dabei unsere Haltung und unser Ansatz, mit dem wir mit Blick auf nachhaltige Transformationsprozesse in Wirtschaft und Gewerbe, vorzugsweise in interdisziplinären Teams, innovative und businesszentrierte Problemlösungen für komplexe Sachverhalte in Unternehmen, Organisationen und Institutionen entwickeln.






Das erklärt unsere Leitlinie:

→ VON DER ZUKUNFT HER BERATEN!



Zum Zweck der Nachhaltigkeit:

→ Wir interagieren direkt mit der Zukunft durch
→ Denken und Handeln von der Zukunft her.






Unsere Kompassrose.

Von der Zukunft her beraten und führen.


Unser Denkansatz spiegelt die 360-Grad-Sicht dazu:

360-Grad von der Analyse bis zur Lösung.



  1. Denke ganzheitlich, handle kreativ!
    (Think big.)

  2. Denke strategisch, handle pragmatisch!
    (Think twice.)

  3. Denke global, handle lokal!
    (Think safe.)









DBC. Aus allen Sichten.

→ Neue und unverbrauchte Perspektiven.

Unsere 360-Grad-Sicht ...