About us/Über uns | Profile/Profil | Organization/Organisation | Credo/Überzeugung | Excellence/Stärke | Expertise/Kompetenz A-Z
Management/Unternehmensführung | Associate partner/Partner | Contact/Kontakt | Credits/Impressum | Legal/Rechtlicher Hinweis

3. Technology Transfer
3. Technologietransfer
Expertise/Kompetenz A-Z: 3.6 CRM Systems
3.6 CRM Systeme



Customer-Relationship-Management. | Kundenbeziehungsmanagement.

CRM Systems

Customer-Releationship-Management (CRM) and Customer Care.



In practice, again and again ICT leads to a number of fundamental questions. Customer data and the information derived from it, continue to form the basis for targeted strategic and operational control and supervision of customers, because corporate decisions depend on the quality and structure of the data base and the efficiency and usability of data management and analysis systems.



What we do

With an excellent CRM-solution, we are providing clients the technological resources to extract information from their data to allow them to make viable and sustainable decisions in marketing and sales.






Our expertise at a glance ...











CRM-Systeme

Kundenbeziehungsmanagement und Kundenpflege.



In der Praxis stellen sich im Kontext des Customer-Releationship-Managements (CRM) immer wieder eine Reihe von Grundsatzfragen. Nach wie vor bilden Kundendaten und die daraus gewonnenen Informationen die Grundlage einer zielgerichteten Steuerung und Überwachung von Kunden, sowohl strategisch wie auch operativ, denn unternehmerische Entscheidungen sind von der Qualität und Struktur der Datenbasis sowie der Effizienz und Nutzbarkeit der Datenhaltungs- und Analysesysteme abhängig.



Was wir tun

Mit einer guten CRM-Lösung stellen wir Klienten die technologischen Hilfsmittel zur Verfügung, um aus Kundendaten Informationen für trag- und zukunftsfähige Marketing- und Vertriebsentscheidungen zu gewinnen.








Unsere Expertise im Überblick ...